Kristīne Virsnīte ir viena no atpazīstamākajām viedokļu līderēm Latvijā, kuras kopiena sasniedz gandrīz 60 000 sekotāju. Lai gan viņas stāsti iedvesmo tūkstošus mainīt dzīvi uz labu, viņas padoms tiem, kas sapņo kļūt par influenceriem, ir negaidīts: “Nedarīt, ja vien ir iespēja to nedarīt”.
Šajā atklātajā “Vecāku organizācijas mammām un tētiem” podkāsta epizodē Kristīne dalās ar savu pieredzi, kas sākās kā pašterapijas blogs un izauga par nopietnu biznesu ar lieliem pasaules zīmoliem. Uzzini, kāda ir patiesā cena par dzīvi sociālo mediju prožektoru gaismā.
Sirsnīgs paldies restorānam “Italissimo” par laipno un silto uzņemšanu!
Personīgā pieredze
- Sākotnējā pretestība: Sākumā Virsnīte negribēja sevi dēvēt par influenceri, jo asociēja to ar negatīvām konotācijām. Viņa sevi uzskatīja par televīzijas raidījumu vadītāju.
- Definīcija: Viņasprāt, influencers ir viedokļu līderis, kas spēj ietekmēt citus. No šīs perspektīvas viņa atzīst, ka, visticamāk, ir viedokļu līderis savā nišā, nevis tikai cilvēks, kas kaut ko reklamē.
Ietekmes jomas un robežas
Kristīne Virsnīte vēlas ietekmēt pozitīvā veidā vairākos virzienos:
- Ceļošana: Mudināt cilvēkus doties pasaulē, rādot ceļojumu pieredzi sociālajos medijos, kas sniedz pievienoto vērtību un iedvesmo.
- Psihiskā veselība: Kliedēt mītus un aicināt rūpēties par savu psihisko veselību, uzsverot, ka tas ir būtiski katram. Viņa uzskata, ka, ja ir grūtības attiecībās vai darbā, ir vērts meklēt palīdzību.
- Dzīves realitāte: Rādīt dzīvi ne tikai kā “glazūru uz kūkas”, bet arī ar tās grūtībām, atzīstot, ka ne visi dzīvo uz “mākoņa maliņas”.
- Robežas: Viņa uzsver, ka pastāv robežas, ko viņa sargā. Piemēram, viņa nepublisko saturu brīžos, kad jūtas patiesi grūti vai raud. Tāpat viņa nekad nereklamē produktus, ko pati nelieto vai kas neatbilst viņas vērtībām. Viņa nemelo ne sev, ne sekotājiem.
Ceļa Sākums
Sākums ar blogu: Virsnītes “influencera ceļš” sākās pirms aptuveni 10 gadiem, kļūstot par mammu otro reizi. Viņa sāka rakstīt blogu par savām sajūtām un grūtībām, ko pārdzīvo, kas kalpoja kā pašterapijas līdzeklis.
- Izaugsme: Sekotāji sāka pieaugt soli pa solim. Lielu lomu spēlēja arī ceļošana uz “nedaudz trakiem” galamērķiem ar maziem bērniem (piemēram, Āfriku).
- Dialogs ar sekotājiem: Viņa aktīvi komunicē ar saviem sekotājiem, atbildot uz ziņām un sniedzot padomus, piemēram, par terapeitu meklējumiem. Tas ir veidojis gandrīz 60 000 cilvēku kopienu.
Influencerisms kā profesija
- Pāreja uz profesiju: Influencerisms kļuva par profesionālās dzīves daļu brīdī, kad sāka saņemt piedāvājumus ar honorāriem.
- Dārgie honorāri: Šobrīd viņa strādā ar lieliem pasaules zīmoliem un saņem nopietnus honorārus, taču nepiekrīt sadarbībām, kas neatbilst viņas vērtībām.
- Negatīvie viedokļi: Izaicinājums ir izturēt cilvēku viedokļus, it īpaši, ja nav pietiekami resursu. Internets ir “mežonīga vietne”, kur cilvēki viegli pauž kritiku. Viņa atzīst, ka ir bijuši brīži, kad viņa ir saskumusi vai sadusmojusies, taču ir iemācījusies neiesaistīties “dubļu cīņās”.
- Sabiedrības uztvere: Cilvēki sagaida, ka influencers būs kāds, ko viņi ir iztēlojušies, un var vilties, ja realitāte atšķiras.
Reālie stāsti
Virsnīte gandarījumu gūst, kad redz savas ietekmes pozitīvos rezultātus:
- Glābtas dzīves: Sievietes ir aizgājušas no emocionāli vardarbīgām attiecībām, meklējušas palīdzību, sākušas terapiju, pateicoties viņas stāstiem.
- Dzīves izmaiņas: Ģimenes ir pārcēlušās uz saulainākām valstīm, iedvesmojoties no viņas ceļojumu stāstiem.
- Veselības uzlabošana: Sekotāji ir pārbaudījuši bērnu redzi un atklājuši, ka nepieciešamas brilles.
- Iedvesma citiem: Cilvēki ir saņēmušies atjaunot mantotus īpašumus, iedvesmojoties no viņas mājas renovācijas projekta.
Ģimenes Iesaiste
Vīra ietekme: Kristīne ir ietekmējusi arī savu vīru, kas kļuva par ēdienu blogeri, pateicoties viņas ierosinājumam un palīdzībai. Vīrs, būdams pārtikas tehnologs, ātri ieguva popularitāti.
- Mājas projekts: Ģimene dokumentē arī savas mājas renovāciju, kas sākotnēji nebija plānots kā influencera projekts, bet ir piesaistījis lielu sekotāju kopienu.
Padomi topošajiem influenceriem
- Resursi: Influencerisms prasa lielus resursus, it īpaši, ja esi mamma. Jāapzinās, ka skaistajai medaļas pusei ir arī otra puse.
- Bērnu robežas: Jāapdomā, cik daudz rādīt bērnus sociālajos medijos un kur ir robežas, kuras nedrīkst pārkāpt. Ja bērni piedalās apmaksātās sadarbībās, viņiem par to pienākas honorārs un jābūt pašiem ieinteresētiem.
- Nedarīt neko karstās emocijās: Nedrīkst publicēt saturu karstu emociju iespaidā. Labāk ļaut emocijām noplakt vai pierakstīt piezīmēs.
- Realitātes sajaukšanās: Pastāv risks, ka sava realitāte sajaucas ar sociālo mediju realitāti, izraisot robežu zudumu.
- Darbs ir darbs: Influencera darbs ir nopietns, un ir jāuzņemas atbildība par noslēgtajiem līgumiem un termiņiem.
- Stāsts ir svarīgs: Cilvēki seko stāstiem, ar ko var sasaistīt savu pieredzi un vērtības. Mākslīgi radīts saturs var piesaistīt uzmanību, taču jāatceras, ka tu dalies ar savu dzīvi.
- Drošība pirmajā vietā: Saturs nav tā vērts, lai pakļautu sevi briesmām, salauztu muguru, vai apdraudētu sevi un citus. Jāatceras veselais saprāts.
- Klātesamība: Jābūt klātesošam reālajā dzīvē – samīļot bērnu, meklēt ārsta vai terapeita palīdzību, nevis uzreiz ķerties pie telefona.